tiistai 11. joulukuuta 2012

Ilmainen postitus etsy -kaupassa, joulusettejä kaupan!

Etsy -kaupassa ilmainen postitus kotimaahan ykkösluokassa koodilla JOULU12 ! Siellä on vielä kaupan muuta suloinen vauvan joulusetti, nyt kannattaa toimia nopsaan, niin kerkiää vielä jouluksi!

Tyttövauvan setti koko 6kk MYYTY




Merinovillaliivi koko 3kk 




 Vastasyntyneelle unisex liivi & tonttulakkisetti


Ja tietenkin kaikkea muutakin pehmeää pakettia pukinkonttiin!

Pukki vois kyllä tuoda mulle vähemmän kalvakan nukkevauvan mallinukeksi. :D 
Tämänkin  on pukki tuonut joskus muinoin, kyseessä on poikanukke ja nimi on Sakari.
Sakari on nähnyt paljon leikkiä elämänsä aikana.

Ulkonakin on ihan jouluinen tunnelma, ihanata, ihanata!







lauantai 8. joulukuuta 2012

Uusi keittiö :)

Nyt ei oo käsitöitä blogattavaksi, mutta yhdenlainen käsityö se on ollut tämäkin tässä viime viikkoina, nimittäin keittiö on valmis! Ei tosin täysin valmis, mutta käyttövalmis, todistettavasti, sillä yhdet juhlatkin on täällä nyt jo vietetty. :D Nämä kuvat on otettu noiden kyseisten juhlien jälkeen, joten siellä on kaikki juhlasotkutkin paikallaan, ovat siis hyvinkin todenmukaista kuvamateriaalia, eivätkä mitään aseltetuja taideotoksia. ;D




Puuttuu mm. vetimiä, ovilistoja, valolistat, työpöytien valot, välitilan levy ja hylly tuolta hellan vierestä. Sisäovetkin tarttis kipeesti maalia. Musta kuitenkin tuntuu, että näitä viimeisiä juttuja saadaankin odotella jokunen tovi, kun isäntä raukka on joutunut raataan keittiön kasaan niin kovalla tahdilla, että nyt kun ei ole enää kiire, niin tuskin hetkeen tapahtuu mitään. 





Kukka-asetelman idea on lähtöisin Pinterestistä, 
laittaisin linkin alkuperäislähteelle, mutta en nyt tähän hätään löytänyt sitä... 


Lapset saavat adventtikalenterilahjansa joulusukkiin, 
sieltä ne sitten aamulla löytyy. Joulupukin idea täältä.
Kuopukselle en ole ehtinyt vielä edes sukkaa tekemään, 
joten hänelle on tänä vuonna marketista ostettu joulusukka.




KEEP CALM -tulostettava löytyy täältä.





Ruokapöydän tuolitkin laitoin maaliin kaikessa kiireessä, kun keittiö oli rempassa, niin siellä oli niin hyvä iltasella maalailla. Päätettiin, ettei laiteta tällä erää keittiöön siellä aiemmin ollutta pinnasohvaa takaisin, joten tarvittiin joka tapauksessa uusia tuoleja. Nämä tuolit ovat maanneet varastossamme jo pitkään, ovat pappan vanhoja ja arvata saattaa, että ennen kuvia ei ole! Olivat kumminkin kuluneita, liitokset irti ja kankaatkin nuhjuisia. Uusi kangas on sellaista kangaspintaista vahakangasta, josta pystyy suurimmat tahrat pyyhkimään, lapsiperheessä niitä tulee ihan salettina!



lauantai 1. joulukuuta 2012

Neuleita ja 1-vuotisotoksia

Mä oon kyllä ihan surkee blogin pitäjä, aina tulee mieleen sitä ja tätä mitä tarttis blogata, mutten koskaan ehdi tehdä mitään asian eteen. No, käsityöpäiväkirjana tämä toimii ja sellaiseksi on oikeastaan avattukin. :) Tällä hetkellä olisi ajankohtaista tehdä postaus mm. remontin keskellä elämisestä! Siinäpä ajankohtainen aihe. Keittiössä on nyt jo kalusteet, sähköt saadaan ensi viikolla ja parempi oliskin, nimittäin Itsenäisyyspäivänä meillä vietetään 1-vuotissynttäreitä!

Tilauksesta ehtii jouluksi valmistua vielä muutama neulottu jouluvaate, esim. mekkoa, haalaria, liiviä tms., yhteyttä voi ottaa sähköpostilla tai fb:n kautta. Laittelen omia joululahjaneuleita tauolle aina tilausten ajaksi eli varsinaista työttömyyttä ei kyllä tarvi koskaan kärsiä, jotain on aina odottamassa. Laitoin oman kullanmurun mekkomalliksi, onneksi tuon ikäiset ei vielä välitä siitä mitä on päällä, mallihan on siis poika. ;) Mekko on Kaia babydoll.


Lupasin haalareista parempia kuvia kunhan saadaan kullanmurun 1-vuotisotokset, tässäpä näitä, niin ihania kuvia kyllä saatiin, että oih ja voih valinnanvaikeus! Kuvat on ottanut Studio Liisa Siltanen.







keskiviikko 21. marraskuuta 2012

Joululahjojen ohella valmistuneita juttuja...

Joululahjapaja on jo käynnissä, joten aika vähän tulee tällä erää blogissa julkaistavaa. :) Etsy -kauppaa olen täytellyt neuleilla ja tänään valmistui kuopuksen 1-vuotisjuhla-asu! Potrettikuvankin sain varattua ensi viikolle, joten parempia valokuvaajan ottamia kuvia tästä asusta sitten myöhemmin. 

Tämä vuoden aika ois kyllä ilman joulunodotuksen taikaa mitä masentavin, kun aurinkoa ei monenakaan päivänä edes näy! Yritä siinä sitten ottaa hyviä valokuvia valmistuneista käsitöistä, varsinkaaan näin onneton kuvaaja kuin minä.

Lanka: Schachenmayr nomotta Extra Merino Big
Koko: 6-12kk
Kulutus: 4 kerää 


Body on H&M:n. Tykkään tästä haalarimallista aina vaan niin paljon! Näitä saan tehdä myös tilauksesta, että jos haluat samanlaiset omalle pienokaisellesi, niin laita viestiä tulemaan.

Tässä näitä etsy -kaupan täytteeksi menneitä, osa on vielä myymättä, joten tervetuloa ostoksille. <3

Term Time -liivi 18kk, myyty. Kertakaikkien ihanasta langasta kudottu, Twilleys of Stamford Freedom Spirit Chunky. Tarvinnee etsiä käsiini lisää tuota!
 


 Term Time -liivi, koko 18kk alpakkasekoitelankaa



 
Punainen Versa -liivi, 3kk pehmoista merinoa

Ompelukoneelle en ole oikein ehtinyt, mutta tekemistä riittäis sielläkin! Sain sentään aikaan kasan 80-86cm housuja. Kaava on Ottobre Hupsis, kankaat Selialta, paitsi ruskea on kierrätyskangasta 60-70-luvun paidasta, jonka joskus muinoin jemmasin mummuni jemmasta. Suvussa kulkenut vaate sai siis uuden elämän. :)


Puikoille on menossa piakkoin ainakin näin kauniita punaisia lankoja...


torstai 8. marraskuuta 2012

Pönttöuuninluukun näppisuoja

Miksi kaikkein yksinkertaisimmat ja tarpeellisimmat hommat on usein niitä vaikeimpia saada tehtyä?

Meillä pönttöuuninluukun vetonuppi tulee tulikuumaksi. Ollaan nosteltu sitä puukalikan avulla. Nyt kun kotona on taas vauvataapertaja, joka on jo muutaman kerran ehtinyt polttaa näppinsä, sain vihdoin aikaiseksi ratkaisun.

Projektin kokonaiskesto 2 minuuttia!


Jos tällaiselle nyt joku ohjetta kaipaa, niin otin paksua villalankaa, aloitin tekemällä yhden ketjusilmukan, jonka sisään virkkasin 6 kiinteää silmukkaa, toisella kerroksella 2 kiinteää silmukkaa joka silmukkaan (=12s), kolmannella kerroksella 1 kiinteä silmukka joka silmukkaan (=12s), neljännellä kerroksella kavensin (=vedä lankalenkki ensimmäisen  silmukan läpi ja sitten seuraavan läpi ja virkkaa yhteen) kaksi silmukkaa (=10s) ja viidennellä kerroksella samoin (=8s). Valmis! Langasta ja nupin koosta riippuen voi säätää kokoa.



Ai niin ja minä olen voittanut Hääräämön arvonnassa hienon kierrätysfarkkuisen penaalin! Kyllä, minä, joka en ole voittanut mitään missään ainakaan 15 vuoteen. Melkoinen fiiliksen nostattaja!



keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Isänpäivä lähestyy...

Isänpäivä lähestyy!

Miesten lahjominen on vaikeaa, koska lahjatoiveet ovat yleensä seuraavanlaisia: moottoripyörä, kannettava tietokone ja uusin markkinoille tullut kännykkä! Omalla miehellä sattuu vielä synttärit, isänpäivä ja joulu kaikki peräkkäisille kuukausille! Huh! Vuosipäivien lahjojen ostosta ollaan onneksi miehen kanssa yhteistuumin luovuttu.

Aloin lahjantekoon kovin myöhässä, mut ehkäpä nää tässä sunnuntaiksi valmistuu, ainakin jos ymmärtäis sulkea tietokoneen ja jatkaa hommia. ;-) Tää on kuitenkin vasta eka lapanen! Enpä ookkaan tehnyt mitään sukkapuikoilla ties koska viimeeks, aina tulee tehtyä kaikki pyöröpuikolla ja lapaset ja sukatkin kaks kerrallaan, näitä en uskaltanut, ne langat on muutenkin koko ajan solmussa.


Binäärilukuja rakkaalle insinöörille, siinä pitäis lukea I LOVE U, mutta mä en kyllä tajua sanaakaan. ;) Ohje: Geek Mittens, jota muokkailen omaan makuun.

Lisäksi mulla on ostettuna miehelle sukkia, joo, tosi käytännöllistä! Lasten kerhossa tekemät paljastuu sitten loppuviikosta, nehän ne on niitä parhaita lahjoja! Toiset sanoo, ettei miestä / vaimoa kuulu edes isän/äitienpäivänä lahjoa, vaan ainoastaan omaa isää tai äitiä, mutta kyllä mulle on tärkeetä muistaa rakasta ihmistä, jonka olen lasteni isäksi valinnut. Ei se mikään itsestäänselvyys ole.

Ukille laitettiin postia tänään myöskin. Kortti tällä kertaa kaupasta, oli niin lasten ukon näköinen tuo karhu, lisäksi mukaan sujahti lasten viime kesäinen kuva ja lahjaksi ukin toivoma mukin nimikointipyykkipoika! Miehelle tein samanlaisen ISI -tekstillä viime vuonna ja ukki sen nähtyään toivoi samanlaista! Se on päällystetty kuviopapereilla decoupage -lakkaa apuna käyttäen.


















Perhekerhossakin käytiin tänään askartelemassa, ISÄ -kortteja. Lisäksi yksi isopappalle. Melkoisen yksinkertaisia, mutta lapset tykkäsi tehdä.


Loppuun kuva-arvoitus, mikä ihme se tämä vihreä epämääränen möykky on, joka kömpi ulos pesukoneesta?



















Minikoinen huopahattuko?!!

Vastaus: Entisessä elämässään se oli tyttären Adalmiina. Arvaatko ottaako päähän!




















Se oli niin kaunis!! Nyyhhh. Sarjassamme: ÄLÄ TEE NÄIN!